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2022年12月18日日曜日

34. Assets, 35. Retargeting Animations in Unreal Engine 5

 (前略)

今、私は Epic Games Launcher にいます。「ミリタリー ウェポン シルバー」を検索します。


そして、大量の武器を含む無料のアセット パックがあります。


それは「軍事兵器、銀」と呼ばれ、無料のコレクションにあります。


また、無料コレクションから削除する予定はありません。


いくつかの異なる武器アセットが含まれており、これらの武器ごとにパーティクル システムとサウンドも含まれているため、これは素晴らしいことです。


したがって、これは素晴らしいスターティング パックです。


さて、このサイド パックから始める理由は、サポートされているエンジン バージョンが 4.4 から 4.21 までしかリストされておらず、Unreal Engine 5 を使用していることに気付くからです。


では、これらをどのように使用するのでしょうか。


さて、これをアンリアル エンジン 5 プロジェクトに組み込む方法をお見せしたいと思います。


これは非常に優れたスキルであり、Unreal Engine の 5 つのプロジェクトにアセットを追加する際の選択肢が増えます。


これらのアセットをプロジェクトで提供したいのですが、そうするライセンスがありません。


そのため、これをプロジェクトに追加する方法を説明する必要があります。


これで、Unreal Engine の任意のバージョンと互換性のあるアセットを追加できるようになります。


Unreal Engine バージョン 4.21 が必要であることがわかりました。これにより、ライブラリにアクセスして Unreal Engine バージョン 4.21 をインストールできます。


すでにここにあることがわかります。


ハードディスクの容量が限られている場合は、マーケットプレイスや他の場所から他の武器アセットを選択して、問題なくフォローできます。


しかし、4.21 とのみ互換性のあるアセットを Unreal Engine の 5 つのプロジェクトに取り込む方法を紹介します。


そこで、4.21 プロジェクトを作成します。


4.21 をローンチし、新しいプロジェクトを選択します。これを青写真プロジェクトとして維持します。


また、開始コンテンツは必要ないため、空白を選択できます。


ここで、このフォルダを選択して、Blaster プロジェクトのすぐ隣に貼り付けます。


そのフォルダを選択し、これを UE4_Assets と呼びます。 そしてプロジェクトを作成します。


これが私の Unreal Engine 4.21 プロジェクトです。


これで完全に空になりました。このプロジェクトに [軍用武器、シルバー アセット] を追加します。


だから私は市場に戻ってきました。


これが軍用武器、シルバー アセット パックです。


[プロジェクトに追加] をクリックします。


さて、アセット 4.21 プロジェクトの UI です。


それを選択して、[プロジェクトに追加] をクリックします。


それが完了したら、私のプロジェクトに追加して、ここに軍用武器のシルバーを置きます。


また、ここにすべてのアセットを表示するショーケース レベルが付属しています。


アサルトライフル、ピストル、スナイパーライフル、ロケットランチャー、ショットガン、グレネードランチャーがあります。


これで、これらのすべてをプロジェクトで使用できます。


だからこれは素晴らしいです。


これらを Unreal Engine の 5 つのプロジェクトに移行したいと思います。 これは、コンテンツ フォルダの下にあるミリタリー ウェポン シルバーを右クリックして、[移行] を選択することで簡単に実行できます。


移行するすべてのアセットが表示されます。


[OK] をクリックして Blaster プロジェクトに戻り、コンテンツ フォルダーを選択します。


アセットをいつ移行しているのかわからない場合は、アセットをコンテンツ フォルダーに移行する必要があります。


他のフォルダを選択できます。


そのフォルダを選択すると、コンテンツの移行が正常に完了したことがわかります。


しかし、これらの資産を手に入れたので、いくつかの環境を追加する準備が整いました。

これで、さらにアセットを追加する準備が整いました。


そして、環境とキャラクターを含む Unreal Learning Kit を追加したいと思います。


それでは、Unreal Engine 4 プロジェクトを閉じます。


Now I'm here in the Epic Games Launcher, and I'm going to search for "military weapons silver".


And there's a free asset pack that contains a ton of weapons.


It's called "military weapons, silver", And it's in the free collection.


And there are no plans to remove it from the free collection.


So this is great because it contains several different weapon assets and it also has particle systems and sounds for each of these weapons.


So this is a great starting pack.


Now, the reason I'm starting with this aside pack is because you'll notice that under supported engine versions it only lists 4.4 to 4.21, and we're using Unreal Engine five.


So how are we going to use these?


Well, I'd like to show you how to get this into an Unreal Engine five project.


This is a really good skill to have, and it gives you more options when it comes to adding assets to your Unreal Engine five projects.


Now, I'd love to just give you these assets in a project, but I don't have the license to do so.


So I'm going to have to show you how to add this to your project.


And now you'll be capable of adding assets compatible with any version of Unreal Engine.


So we see that we need an Unreal Engine version 4.21 so we can go to our library and install Unreal Engine version 4.21.


You'll see that I already have it here.


Now, if you're hard disk space is limited, you can choose other weapon assets from the marketplace or from anywhere else and follow along just fine.


But I'm going to show you how to get assets that are only compatible with 4.21 into our Unreal Engine five project.


So I'm going to create a 4.21 project.


I'm going to launch 4.21, and I'm going to select new project, and I'm going to keep this a blueprint project.


And I can select Blank because we don't need any starting content.


Now I'm going to select a folder for this and I'm going to stick it here right next to my Blaster project.


So I'm going to select that folder and I'm going to call this UE4_Assets. and create project.


So here's my Unreal Engine 4.21 project.


Now it's completely empty, and I'm going to add [the military weapons, silver assets] to this project.


So I'm back here in the marketplace.


Here's the military weapons, silver asset pack.


I'm going to click Add to Project.


Now, here's my UI for assets 4.21 project.


I'm going to select that and click Add to Project.


And once it's done, adding to my project, I have my military weapons silver here.


And it comes with a showcase level that shows you all the assets here.


We have an assault rifle, a pistol, a sniper rifle, a rocket launcher, a shotgun and a grenade launcher.


Now, we can use any and all of these in our project.


So this is great.


Now I'd like to migrate these on over to my Unreal Engine five project. and I can easily do that by right clicking on military weapons silver here under the content folder and selecting migrate.


Now it's showing me all the assets it's going to migrate.


I'm going to click okay and go back to my Blaster project and select the content folder.


Now, if you're unaware when you're migrating assets, you have to migrate them to a content folder.


You can select any other folder.


So I'm going to select that folder and I see that the content migration completed successfully.


But now that I have these assets, I'm ready to add some environments.

So we're now ready to add more assets.


And I'd like to add the Unreal Learning Kit, which contains environments and a character.


So I'm going to go ahead and close my Unreal Engine 4 project.


マーケットプレイスに戻り、Unreal Learning Kit ゲームを検索します。


さて、これは Epic Games がリリースしたアセット パックで、このキャラクターといくつかのアニメーション、およびいくつかの環境が含まれています。


さて、私がこのアセット パックを選んだ理由は、多くのアセットがあり、それらのアート スタイルが一貫しているためです。


これを一緒にゲームに投入すると、見栄えがよくなります。


ここでも、私が使用しているのと同じアセットを使用する必要はありません。


本当に、好きなアセットを使用できます。


しかし、私はこのアートスタイルが好きで、このパックは私に多くの作業を与えてくれるので、これらを使用するつもりです.


現在、これは 4.26 とのみ互換性があります。


したがって、私のライブラリには、4.26 がインストールされていることを確認する必要があります。


これが UNREAL ラーニング キット ゲームで、このプロジェクトを作成するオプションがあります。


これを行うには、4.26 をインストールする必要があります。


そして、私はそうします。


[Create Project] をクリックして、これを Blaster プロジェクトを含むフォルダーに貼り付けます。 アセットの UI のすぐ隣に。


これを選択します。名前は Unreal Learning Kid Games のままにして、[作成] をクリックします。


このプロジェクトを作成したので、閉じて UNREAL 学習ゲーム プロジェクトに移動し、開きます。


UE4_assets プロジェクトはもう必要ないので、その前に閉じておきます。


そして、UNREAL ラーニング キッズ ゲームも開きましょう。


この学習キット ゲーム プロジェクトには、使用できるアセットがたくさんあります。


また、4.26 プロジェクトでもあります。


したがって、マーケットプレイスからこのプロジェクトにさらにアセットを追加できます。


準備が整ったら、Unreal Engine の 5 つのプロジェクトにすべてを移行できます。


ですから、取得したいアセットがさらにいくつかあります。


これがマーケット プレイスです。シューター アニメーションの優れたソースは、アニメーション スターター パックです。


ということで、アニメスターターパックを探してみます。


このアセット パックは、Epic Games によって提供されています。


これは無料なので、プロジェクトに追加できます。


これを Learning Kit Games プロジェクトに追加します。


そのため、正しいものを選択してプロジェクトに追加するようにします。


さて、私の学習キット ゲーム プロジェクトには、アニメーション スターター パックがあり、これらのアニメーションは Ue4 マネキンに装備されています。


ここにマネキン スケルトンの UI があります。


これを使用して、使用したいキャラクターにアニメーションをリターゲットすることができます。


そのため、準備ができたら実行します。


さて、アニメーション スターター パックには本当に優れたシューティング アニメーションがたくさんありますが、必要なものがすべて揃っているわけではありません。


1 つには、立ったりしゃがんだりするための所定の位置に回転するアニメーションがありません。


そのため、プロジェクトにはまだ必要なアニメーションがいくつかあります。


また、次の講義では、無料のアニメーションについて外部のソースに目を向けます。


これで、プロジェクト用のアセットがいくつかありました。


まだいくつか必要なので、次のレクチャーで無料のアニメーションをさらに入手する方法について説明します。


また後で。


And back here in the marketplace, I'm going to search for Unreal Learning Kit games.


Now, here's an asset pack released by Epic Games, and it contains this character with some animations, along with some environments.


Now, the reason I'm choosing this asset pack is because it has a lot of assets and they're all of a consistent art style.


So this will look great when we throw this together into a game.


Now, again, you don't have to use the same assets I'm using.


Really, You can use any assets you like.


But I'm going to use these since I like this art style and this pack gives me a lot to work with.


Now this one is only compatible with 4.26.


So in my library, I need to make sure I have 4.26 installed.


So here's the UNREAL learning kits games and I have the option to create this project.


Now I need to have 4.26 installed to do this.


And I do.


So I'm going to click Create Project and I'm going to stick this in my folder that contains my Blaster project here. right next to my UI for assets.


I'm going to select this and I can leave the name Unreal Learning Kid Games and click Create.


So now that I've created this project, I'm going to close out and go to my UNREAL learning games project and open it.


Now, before I do so, I'm going to close out of my UE4_assets project since I don't need that anymore.


And let's open UNREAL learning kid games too.


So we have this learning kit games project with tons of assets that we can use.


And it's also a 4.26 project.


So we can add more assets from the marketplace to this project.


And then once we're ready, we can migrate everything over to our Unreal Engine five project.


So there are a few more assets I'd like to get.


So here's the market place, and a good source of shooter animations is the animation starter pack.


So I'm going to search for animation starter pack.


And here we see this asset pack and it's provided by Epic Games.


And this is free, so we can add this to a project.


Now I'm going to add this to the Learning Kit Games project.


So I'm going to make sure to choose the correct one and add to project.


So now it's here in my Learning Kit Games project, we have anim starter pack and these animations are rigged to the Ue4 mannequin.


We have this UI for mannequin skeleton here.


So we can use this to retarget the animations to the character we want to use, which is this guy here.


So we're going to do that when we're ready.


Now, the animation starter pack has plenty of really good shooter animations, but it doesn't quite have everything we need.


For one, it doesn't have turning in place animations for standing and crouching.


So there are a few animations that we still need for our project.


And we're going to look to some outside sources for free animations in the next lecture.


So we now have some assets for our project.


We still need a few more, so we're going to go over how to get more free animations in the next lecture.


I'll see you soon.


Unreal Engine 5 でアニメーションをリターゲットする新しい方法があります。

この新しいプロセスについては、YouTube ビデオで説明しています。 リンクは、次のレクチャーのリソースにあります。タイトルは「Unreal Engine 5 でのアニメーションのリターゲット」です。

大幅に改善されているため、新しい方法を使用することをお勧めします。 必要に応じて、代わりに次の講義の方法を自由に使用してください。

幸せな開発、

スティーブン

There is a new way to retarget animations in Unreal Engine 5.

I cover this new process in a YouTube video. The link is in the resources for the next lecture, titled: Retargeting Animations in Unreal Engine 5.

I recommend using the new way, as it's greatly improved. Feel free to use the method in the following lecture instead if you wish.

Happy Dev'ing,

Stephen

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